Grunnleggende utdanning

Tango Akademiet i Porsgrunn ble etablert av frisørkjeden Tango i år 2000. Tango ble i 2016 og 2022 kåret til årets frisørkonsern. Vårt mål er å gi våre elever grunnopplæring i frisørfaget.

Målrettet og fremtidsrettet undervisning

Studietiden er 5 måneder og kvalifiserer til 5 måneders fratrekk i den totale læretiden.

Vi har utplassering i salong 4 ganger pr. semester med varighet på 2-3 dager.

Undervisningen på Tango Akademiet er lagt opp etter Vg2 i frisørfaget.

Slik ser uken ut: mandag og tirsdag 08:00-15:00, onsdag og torsdag 08:00-15:30, fredag 08:00-13:30

Oppstart

Frisørskolen har 2 semester. Høstsemesteret starter i uke 33 og varer til uke 3 . Vårsemesteret starter i uke 4 og varer til uke 25

Privatskole

Tango Akademiet er en privatist skole. Semesteravgiften på frisørlinjen er kr 62.000,- Når du har fått studieplass kan du søke Lånekassen om lån og stipend.

Søknadsfrist

Vi har rullerende opptak, men ønsker du å sikre deg en plass lønner det seg å være tidlig ute.

Er du en av Tango sine fremtidige frisører?

Etterspørselen etter dyktige frisører er stor. Frisørfaget gir deg mulighet til å jobbe kreativt med mennesker på ulike arenaer.

Fagansvarlig